A mellrák ellen küzd októberben a Hard Rock

2012.10.09 01:44

Flashmobbal indult a PINKTOBER® Budapesten

 

“RózsaSzív” flashmobbal indította a PINKTOBER®-t a magyar Hard Rock. A márka 13 éve futó mellrák ellenes kampányát a budapesti Hard Rockerek egy pink szívet formálva nyitották meg a Vörösmarty téren. Világszerte 179 Caféban, hotelben és kaszinóban most minden a Pinktoberről szól: a limitált kiadású termékek bevételének egy részét a Hard Rock a rákkutatás és a betegség megelőzésének támogatására fordítja, a hazai események és koktélok bevételeinek javarésze pedig az Egészség Hídja Összefogás Egyesületet segíti.

 

 

A jótékonyság kezdetektől fogva a Hard Rock lelkének része. A Pinktober kiemelkedően sikeres példa arra, miképpen támogatják Hard Rock Cafék, hotelek és kaszinók egyedülálló módon ezt az igen fontos ügyet” – mondta el Annie Balliro, a Hard Rock International Senior Brand Philantrophy igazgatója. “A jó zene, egyedi cuccok, különleges koncertek, közösségi média és további ötletes helyi kezdeményezések erejét egyesítve Hard Rockerek milliói segítenek felhívni a figyelmet a mellrák-szűrés fontosságára, az alapítványok munkájára, s ami a legfontosabb, a betegség elleni küzdelemre.”

 

A Budapesten is kapható Pinktober póló és kendő bevételének 15%-a nemzetközi szinten közvetlenül a The Breast Cancer Research Foundationt és a The Caron Keating Foundationt támogatja. “Alapítványunk már nagyon várta az idei Pinktober kampányt” - mondta Myra Biblowit, a Breast Cancer Research Foundation elnöke. “2007-óta a Hard Rock több, mint 2 millió dollárt adományozott nekünk és jelenleg is 2 kutatási alap költségeit fedezi teljes mértékben. A zene ereje által világszerte emberek milliói fognak össze!

 

A PINKTOBER® koktélok bevételének egy része, illetve Nyári Károly és a Summer Sisters október 25-i Hard Rock koncertjének teljes jegybevétele az Egészség Hídja Összefogás Egyesület munkáját, azaz a mellrák prevenciót segíti.

A két szervezet idén kéz a kézben valósítja meg kampányát, így a Hard Rockos nyitó akció során elindult az Egészség Hídja Egyesület “Beírock a mellráknak” kezdeményezése is. A Hard Rock Caféban kihelyezett rózsaszín szalagokra a vendégek felírhatják személyes, mellrák elleni küzdelemmel kapcsolatos gondolataikat, megüzenhetik, mit tesznek a betegség megelőzéséért, illetve ki az a legfontosabb személy, akinek a figyelmét felhívnák a szűrésre vagy az önvizsgálatra. A több helyszínen szervezett szalagüzenet-gyűjtés eredményeként október végére összeáll az ország leghosszabb összefogás szalagja a mellrák elleni figyelemfelhívás jelképeként.

 

Az Egészság Hídja Összefogás Egyesület legfontosabb célja az emlőrákos megbetegedések halálozási arányának csökkentése és a korai felismerés minden lehetséges eszközzel való elősegítése, pl. önvizsgálat útján. Ezen túlmenően célja az egészséges életmód népszerűsítése és az egészség megőrzése révén a kockázati tényezők radikális csökkentése. Az Egyesület minden évben az egész társadalom figyelmét felhívó sétát szervez a rósfényekkel rózsaszínre festett Lánchídon, illetve több vidéki városban is. Az első hazai non-profit szervezet 2002-ben Nancy Goodman Brinker amerikai nagykövetasszony kezdeményezésére jött létre, tagjai a legjelentősebb rákellenes civil, és orvos-szakmai szervezetek, támogatói nagyvállalatok, és a kormányzati szférával is együttműködik. A kampány arcai között olyan népszerű hölgyek álltak és állnak, mint Sebestyén Márta, Dobó Kata, Oroszlán Szonja, Galambos Erzsi, Tóth Gabi, Detre Diána és Ungár Anikó. 2009-ben Anastacia sétára felhívó videóüzenetet küldött, Olivia Newton-John pedig részt is vett a 2010-es rendezvényen, melynek köszönhetően 1 év alatt 6%-kal nőtt a szűréseken résztvevők száma, így 2011-re már 45% lett az országos átlag. Az Egyesület elnöke Körtvélyes Éva, a fővédnök a mindenkori miniszterelnök vagy köztársasági elnök felesége, ettől az évtől Áder Jánosné Herczeg Anita.

 

The Breast Cancer Research Foundation

1993-as megalakulása óta a The Breast Cancer Research Foundation (BCRF) 330 millió dollárt gyűjtött össze mellrák elleni kutatások támogatására. 2011-2012-ben világszerte több, mint 185 egészségügyi intézményben folyó kutatást támogat. A BCRF nélkül rengeteg tény nem lenne még ismert a mellrákkal kapcsolatban (például az összefüggés a mozgás, táplálkozás és a betegség között), mivel ezt sok más lényeges eredménnyel együtt a BCRF-ben dolgozó tudósoknak köszönhetjük. Jelenleg minden egyes nekik adományozott dollárból több, mint 90 centet közvetlenül a mellrák megelőzésére fordítanak. A BCRF az Egyesült Királyság egyik leghatékonyabb civil szerevezete. A Charity Navigator 9 éven keresztül 4 csillagosra minősítette munkáját. Több, mint 5500 elismert jótékonysági szervezet 1%-nak sikerült ezt elérnie. Az alapítvány továbbra is “A+“ kategóriába tartozik a The American Institute of Philanthropy minősítése szerint. További információért keresse fel a www.bcrfcure.org weboldalt.

 

The Caron Keating Foundation

A The Caron Keating Foundation adómánygyűjtő társaság, amelyet Gloria Hunniford, Paul & Michael Keating és Russ Lindsay alapítottak. A szervezet anyagi támogatást nyújt hivatásos gondozóknak, önkéntes gyógyítóknak, rákos betegekkel foglalkozó szervezeteknek, valamint olyan embereknek és családoknak, akik közvetlenül érintettek. Szintén anyagi támogatással járul olyan alapatványok munkájához, akik folyamatosan kutatják a gyógyulás, korai felismerés és végleges gyógyulás útjait. További információ a www.caronkeating.org weboldalon.